Testujemy sakwy rowerowe XLC BA W38
Rower to niemalże idealny środek lokomocji, lecz nawet on ma swoje ograniczenia. Wynikają one głównie z ilości bagażu jaki możemy ze sobą zabrać. Oczywiście zawsze możemy skorzystać z plecaka czy torby, jednak przy większej ilości ładunku, takie rozwiązania robią się mało komfortowe i problematyczne. W takim wypadku warto rozważyć zakup sakw rowerowych. Z ciekawą propozycją wyszła niemiecka firma XLC, która w swojej ofercie posiada sakwy rowerowe XLC BA W38. Jest to doskonała propozycja dla osób, które już teraz zaczynają planować wakacyjny wypad, jak również dla rowerzystów którzy poszukują dodatkowej przestrzeni bagażowej podczas codziennego przemieszczania się po mieście.
Wykonanie i funkcjonalność sakw XLC BA W38
Sakwy rowerowe XLC BA W38 zostały wykonane z polisetru 840D. Ten rodzaj materiału często określany jest mianem nylonu balistycznego, który zazwyczaj używany jest do produkcji toreb wyższej jakości. Jest wytrzymały, odporny na wodę i w chwili obecnej jest to najtwardszy rodzaj nylonu dostępnego na rynku. Pierwotnie, to właśnie z nylonu balistycznego tworzono kamizelki kuloodporne. Sakwy rowerowe XLC BA W38 składają się z dwóch niezależnych toreb, z czego każda ma pojemność 20 litrów. Wewnątrz każdej z nich znajduje się jedna duża przegroda, w której dodatkowo znajduje się osobna, zamykana na zamek kieszonka wykonana z siatki.
Zapięcie sakw zostało zaprojektowane w systemie roll-top. Jest to zaskakująco proste, wodoszczelne i funkcjonalne zapięcie, które co ważne z punktu widzenia codziennego użytkowania, jest bezawaryjne. Wystarczy zwinąć rękaw, a następnie zamknąć go trzema klamrami, aby skutecznie zabezpieczyć bagaż przed zamoczeniem nawet podczas jazdy w ulewnym deszczu czy przeprawy przez rzekę.
Sakwy XLC BA W38 zostały zaprojektowane głównie z myślą o wyprawach trekkingowych, jak również do użytkowania podczas codziennej jazdy miejskiej. Z tego też względu producent zadbał o takie dodatki jak zewnętrzne troki ściągane linką, czy elementy odblaskowe, które zwiększają widoczność na drodze. Są to niewielkie detale, które z praktycznego punktu widzenia, znacznie podnoszą funkcjonalność sakw. Sakwy rowerowe XLC BA W38 pasują do większości bagażników rowerowych dostępnych na rynku. Mają bardzo szeroki zakres regulacji, dzięki czemu możemy dostosować je do swojego modelu bagażnika.
Sakwy rowerowe XLC zapinane są przy pomocy systemu samozaciskowego ze sprężyną, który zabezpiecza torby przed odpięciem. Dodatkowo a od dołu zabezpieczone są palstikowym wspornikiem. Dzięki temu mamy pewność, że podczas jazdy sakwy rowerowe XLC nie będą przemieszczały się nawet podczas jazdy po nierównościach. Zdjęcie toreb jest równie proste i szybkie co montaż. Po odblokowaniu zapięcia, przy pomocy wszytego uchwytu, wystarczy podnieść sakwy, aby całkowicie odczepić je od roweru. Sakwy rowerowe XLC BA W38 dostępne są w trzech kolorach: żółtym, czerwonym i czarnym. Komplet toreb waży 1,3 kg a ich wymiary to 180x460x210.
Zastosowanie sakw rowerowych XLC BA W38
Sakwy rowerowe XLC BA W38 to idealne rozwiązanie jeśli chodzi o podstawowe wyposażenie kolarza-turysty, jak również doskonała alternatywa na miasto – jako dodatkowa przestrzeń bagażowa.
Co prawda do lata jeszcze daleko, ale już teraz możemy zacząć planować kolejną wyprawę rowerową. Jesień i zima to idealna pora aby skrupulatnie przygotować się do nadchodzącego sezonu. Zabierając ze sobą sakwy rowerowe XLC możemy mieć gwarancję, że nasz pakunek przez cały czas trwania wyprawy, będzie bardzo dobrze zabezpieczony przed wodą, pyłem czy piachem. Szczelne zamknięcie typu roll-top pozwoli nie tylko zabezpieczyć wnętrze sakw przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, ale również jeśli podczas wyprawy będziemy zmuszeni przeprawić się przez potok lub niewielką rzekę, nie będziemy musieli martwić się o zawartość toreb.
Istotne znaczenie ma również jakość zastosowanego do produkcji nylonu. Odporność na przetarcia, zerwania czy uszkodzenia, z pewnością poniesie walory użytkowe XLC BA W38, dając nam gwarancję na wieloletnie bezawaryjne użytkowanie. Podobnie sprawa wygląda w przypadku systemu nośnego. Poza faktem, że stabilnie utrzymuje sakwy rowerowe XLC BA W38, dodatkowo pozawala na szybki demontaż, co jest szczególnie istotne podczas wypraw.
Sakwy rowerowe XLC BA W38 równie dobrze co w terenie sprawdzą się podczas jazdy po mieście. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie, biorąc pod uwagę wykorzystanie ich pojemności oraz funkcjonalności jaką umożliwia rodzaj zastosowanego systemu nośnego. Te dwie cechy są szczególnie istotne podczas codziennego użytkowania. Dają możliwość szybkiego odpięcia toreb w chwili, gdy np. mamy zamiar wejść do sklepu. Znaczna część dostępnych na rynku sakw, ma dość skomplikowany system mocowania. W wypadku sakw XLC BA W38 sprawa jest prosta.
Nie bez znaczenia jest również ogólna wytrzymałość i odporność na przetarcia. Podczas jazdy w trybie commute, sakwy w szczególny sposób narażone są na rozdarcia czy uszkodzenia mechaniczne. Każdorazowe oparcie roweru o ścianę czy słup niesie ze sobą ryzyko zniszczenia toreb. Dzięki użytemu do produkcji nylonowi, jak również znajdującymi się od spodu sakw wzmocnieniami, mamy pewność, że XLC BA W38 z powodzeniem posłużą nam przez wiele lat.
Zarówno w przypadku korzystania z sakw w trybie turystycznym, jak również miejskim, udogodnienia w postaci odblaskowych wstawek czy możliwości przymocowania lekkich przedmiotów po ich zewnętrznej stronie, w znaczący sposób podnosi walory użytkowe XLC BA W38.
Sakwy rowerowe XLC idealne na każdą okazję
Na rynku rowerowym możemy znaleźć wiele modeli sakw i toreb rowerowych. Różnią się od siebie nie tylko jakością i ceną, ale również funkcjonalnością czy zastosowanymi rozwiązaniami technicznymi. Wybór właściwego producenta i modelu może przyprawić nas o ból głowy. Decydując się na sakwy rowerowe XLC BA W38 mamy nie tylko pewność, że produkt sprosta wszystkim, nawet najbardziej wymaganym zadaniom, ale również posłuży nam przez długi czas. Dlatego zakup sakw rowerowych powinniśmy potraktować jako inwestycję, która w przypadku sakw XLC BA W38 bardzo szybko się zwróci.
[…] z przerzutką tylną, wolnobiegiem / kasetą oraz łańcuchem stworzyła w pełni funkcjonalny, doskonale przystosowany do współczesnych […]
[…] vintage, który jednocześnie sprawdzi się jako odważne okulary rowerowe; jednocześnie produkt Shimano bardzo trudno zarysować i złamać (ponownie uznany…
[…] i zmontował je z starszym typem piasty, pozostaje przy wolnobiegu aż do najbliższej wymiany kompletnych kół. Inna droga to…