Przerzutki Sram – idealne do MTB i na szosę
Przerzutki Sram to osprzęt, o którym słyszała każda osoba, która choćby w podstawowym stopniu orientuje się w branży rowerowej. Są chętnie wybierane przez rowerzystów niezależnie od dyscypliny kolarstwa, która uprawiają. Zarówno fan MTB jak i kolarz szosowy bez problemu wybierze przerzutki Sram, które w pełni go usatysfakcjonują i całkowicie spełnią postawione przed nimi zadania. Dla kolarzy szosowych dedykowana jest na przykład znana i ceniona przez wszystkich grupa Force, czy Apex. Dla fanów agresywnej jazdy w terenie dedykowane są grupy takie jak na przykład X0, czy XX1. Dla osób mniej wymagających i jeżdżących rekreacyjnie przeznaczone są tańsze modele, czyli na przykład przerzutka Sram X3, czy przerzutka Sram X4. W tym miejscu koniecznie trzeba zaznaczyć, że mimo niskiej ceny, zarówno przerzutka tylna sram X3, jak i przerzutka tylna Sram X4, podobnie zresztą jak przednie przerzutki Sram z tych grup, produkowane są z dużą starannością i zapewnią użytkownikom komfortową jazdę i płynne przełożenia. Aby w pełni zrozumieć fenomen jakim są przerzutki Sram warto poznać historię tej marki. Szczególnie, że jest ona jednym z największych i najbardziej cenionych producentów w branży rowerowej.
Krótka historia marki i dlaczego produkowane przez Sram przerzutki są wyjątkowe
Początki marki sięgają roku 1987, a tym, co zjednało jej grono zwolenników na całym świecie były produkowane przez Sram przerzutki działające w systemie ESP oraz manetki obrotowe Grip Shift. Były to innowacje, które walnie przyczyniły się do rozwoju kolarstwa i są powszechnie używane po dzień dzisiejszy. Marka Sram swoją nazwę zawdzięcza imionom założycieli, które brzmią Scott, Ray oraz Sam. I choć nie ma co ukrywać, że w naszym języku brzmi to zabawnie, to jednak doskonałe produkty, takie jak przerzutki Sram, manetki, korby, czy kasety, sprawiają, że w środowisku kolarskim nazwę firmy wymawia się z szacunkiem, a rozbawienie jest w tym przypadku właściwe laikom, którzy nie poznali jeszcze w pełni walorów i jakości produkowanego przez nią osprzętu.
Do Sram należą również takie marki jak Rock Shox, Avid czy Truvativ. Przerzutki Sram są chętnie wybierane przez wszystkich kolarzy, niezależnie od uprawianej przez nich dyscypliny kolarstwa, jak i stopnia zaawansowania. Osoby jeżdżące na rowerach amatorsko wybierają tańsze grupy takie jak X3, X4, czy Apex w przypadku kolarzy szosowych. Profesjonalni kolarze wybierają z kolei grupy z najwyższej półki, takie jak na przykład zdalnie obsługiwane, elektronicznie przerzutki Sram Red eTap AXS czy X01 Eagle AXS i XX1 Eagle AXS. Są to przerzutki obsługiwane bezprzewodowo, co nie tylko pozwala zaoszczędzić cenne gramy, ale także redukuje do zera ryzyko uszkodzenia linek, które w czasie wyścigów i zawodów mogłoby zaprzepaścić długie miesiące przygotowań i ciężkich treningów.
Czym jest system AXS? Jest to innowacyjna technologia opracowana przez markę Sram, która zwiększa kontrolę nad poszczególnymi komponentami i znacznie zwiększa ich walory użytkowe. Dzięki tej technologii, nasze manetki i przerzutki Sram mogą być obsługiwane i konfigurowane z poziomu smartfona przy pomocy specjalnej aplikacji. Sprawia to, że możemy dostosować ich działanie do naszych potrzeb. Aplikacja przypomina także o koniecznej konserwacji sprzętu, co pomoże wydłużyć czas jego eksploatacji i uniknąć uszkodzeń związanych z brakiem odpowiedniej konserwacji ruchomych elementów. System jest kompatybilny zarówno z Androidem, jak i z IOS, co sprawia, że bez obaw mogą po niego sięgnąć użytkownicy Iphone’ów oraz posiadacze smartfonów pracujących na Androidzie. Aby lepiej zobrazować możliwości, jakie dają ze sobą przerzutki Sram opiszę model ze średniej półki, dostępny dla każdego, którego zresztą sam używałem.
Przerzutka Sram X5 – doskonała jakość w niskiej cenie
Zarówno przerzutka przednia, jak i przerzutka tylna Sram X5 to osprzęt, który jest przyjazny dla każdego portfela. Jego cena nie zrujnuje budżetu, a możliwości, które daje, z nawiązką spełnią oczekiwania amatorów i średnio-zaawansowanych kolarzy górskich. Jak wspomniałem wcześniej, sam używałem właśnie tych przerzutek i co tu kryć, nie oszczędzałem ich. Były ze mną na szlakach w Tatrach słowackich, w Sudetach oraz w Pieninach, a także w bardziej wypłaszczonym terenie, czyli na wybrzeżu oraz na Bornholmie. Płynne przełożenia znacznie ułatwiały mi długie i wycieńczające podjazdy oraz pokonywanie piaszczystych przestrzeni.
Przerzutka tylna Sram wykonana została z połączenia aluminium oraz kompozytów. Z doświadczenia wiem, że jest bardzo wytrzymała – niejednokrotnie w czasie zjazdów obijałem nią o skały, czy wystające kamienie, mimo to awaria przytrafiła mi się tylko raz, podczas zjazdu z masywu Śnieżnika. Nie było to jednak uszkodzenie przerzutki, a samej linki. Na szczęście usterkę udało się opanować i mogłem kontynuować zjazd. Przerzutki Sram X5 towarzyszyły mi praktycznie przy każdej pogodzie. Najbardziej w pamięci utkwił mi jednak wyjazd w Pieniny, w którym aura zdecydowanie nas nie rozpieszczała. Ulewne deszcze sprawiły, że górskie szlaki zmieniły się w błotniste, gliniaste mokradła, na których grzęzły koła, a przyklejająca się do butów glina dwukrotnie zwiększała ich masę. Wszechobecne i uniemożliwiające jazdę błoto nie wpłynęło jednak na pracę przerzutek, które nadal płynnie zmieniały biegi. Przerzutki Sram X5 to doskonały wybór dla każdego, kto zaczyna swoją przygodę z MTB, lub ma już pewne doświadczenie i chce przejść z niższych modeli na coś lepszego i dającego gwarancję sprawnego działania.
Przerzutki Sram to osprzęt dla każdego.
Przerzutki Sram to doskonały wybór dla każdego kolarza, niezależnie od stopnia jego zaawansowania oraz uprawianej przez niego dyscypliny kolarstwa. Fani szybkiej i dynamicznej jazdy szosowej mają do wyboru modele takie jak Apex, Force, czy Red eTap, a odważni entuzjaści agresywnych zjazdów, z powodzeniem mogą sięgnąć po grupy takie jak X5, X7, X9, X0, czy XX1. Profesjonalni kolarze na pewno docenią możliwości, jakie oferują obsługiwane zdalnie, elektroniczne przerzutki Sram z systemem AXS. Sram to jeden z dwóch największych producentów osprzętu rowerowego na świecie. Przerzutki tej firmy cieszą się zaufaniem i uznaniem wśród profesjonalnych zawodników, którzy przy ich pomocy osiągają doskonałe wyniki na zawodach. Jeżeli akurat składasz rower, lub zastanawiasz się nad jego modernizacją i wymianą osprzętu na lepszy, koniecznie sprawdź ofertę Sram, bo to marka, która Cię nie zawiedzie.
[…] z przerzutką tylną, wolnobiegiem / kasetą oraz łańcuchem stworzyła w pełni funkcjonalny, doskonale przystosowany do współczesnych […]
[…] vintage, który jednocześnie sprawdzi się jako odważne okulary rowerowe; jednocześnie produkt Shimano bardzo trudno zarysować i złamać (ponownie uznany…
[…] i zmontował je z starszym typem piasty, pozostaje przy wolnobiegu aż do najbliższej wymiany kompletnych kół. Inna droga to…